Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My own book

My own book . - a photoset by Catharinas-Love on Flickriver

maandag, april 09, 2007

Renovatie van de douche .



Het leven in ons huis staat op zijn kop en de reden is .... de badkamer krijgt een andere look .
Er stond een bad in de badkamer maar geen toilet en wij hebben nu voor een toilet gekozen i.p.v een bad .
De woningbouw wilde ons daarin tegemoet komen tegen een kleine huurverhoging .
Alles zou met zo'n dag of 10 wel gedaan zijn , maar er komen nog wat dagen bij .
Tegenslag met afbikken van de tegels , het boren van de gaten en gleuven voor de afvoer wat ons een extra gat in het plafond van de wc bezorgde en nog wat later kwam de elektricien met de mededeling dat hij op 3 plaatsen door de muur gegaan was en in de slaapkamer terecht gekomen was .
De loodgieter was vergeten dat er nog water in de leidingen van de cv zat die hij naar beneden bracht , dat verloor hij op de trap tegen de wit gekalkte muur !
Zo rollen we van het een in het ander en af en toe zien we er samen geen gat meer in .

Om te beginnen hebben ze een soort scherm in de ruimte tussen de trap en huiskamer gemaakt voor het stof maar echt geholpen heeft het niet .
Met emmertjes werd het puin naar beneden gebracht en net achter het scherm in een kruiwagen gestort en naar een vrachtwagentje gereden .
Bij het betegelen van de douche hebben ze op het halletje boven zo'n 35 zakken metselzand en 10 zakken cement tot specie verwerkt en het stof er van was zelfs te vinden in de oven !!!!
We hebben zelfs een paar dagen een toilet in de tuin gehad , wel lastig hoor, want om er te komen moesten wij via de achtertuin naar de straatkant lopen om er te komen .
s' Nacht's was dat natuurlijk geen optie voor mij ;o)

Maar het allerergste voor mij is toch wel dat ik nog niet in mijn hobby kamer kan en daar heb ik nou juist zo'n behoefte aan .
De swaps waar ik dus eigenlijk aan moet werken , daar kom ik jammer genoeg niet aan toe .
Duimen nu maar dat de rest goed zal gaan .


4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Rini,


Ik leef met je mee!!!! Wat een ramp he, zo'n verbouwing in een huis waar je nog in woont. Ik hoop voor jullie dat het wel mooi wordt.

Groetjes aan jullie allebei.

Marianne

Anita zei

Tja dat is nou (bijna) altijd hè, je valt van het een in het ander. Schijnt er bij te moeten horen als je gaat verbouwen :(.
Wel heel vervelend allemaal. Maar het ergste is idd dat je niet kunt hobbyen. Dat zou voor mij ook het ergste zijn denk ik.
Nou sterkte ermee en ik hoop dat het snel allemaal achter de rug is, en dat je kunt gaan genieten van je mooie nieuwe ruimte.

Anoniem zei

Ik weet er ales van Rini, wij heben in december onze badkamer veranderd, ook het bad eruit, en een inloop douche gemaakt!! maar nog ff maar geduld, want daarna kun je genieten!!Veel succes Anne

Anoniem zei

Hey!

Thanks for your very nice Comment in my blog!
Your welcome back annytime:))

Very nice blog u got here, ang a little job I see....
Good Luck:)

Anniche