Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My own book

My own book . - a photoset by Catharinas-Love on Flickriver

zaterdag, oktober 09, 2010

Knopen hartjes .

Hartjes van kleine knoopjes gemaakt .
Vier jaar geleden al eens gezien bij AllThingsPretty's een Australische vriendin op Flickr en een paar maanden geleden zag ik ze bij Nans op haar site .
Gelijk maar weer eens de potten met knoopjes opgezocht en aan het werk gegaan .
Inmiddels heb ik er al zo'n 10 stuks gemaakt en heeft zelfs mijn ventje Maarten geen knoop meer aan zijn overhemden en moest ik er wel mee stoppen , dus als er nog iemand een paar knoopjes over heeft ???
Het zijn leuke cadeautje i.p.v een bloemetje als je ergens op de koffie gaat .

Liefs van ♥RINI♥

Het hartje maak ik van verzilverd draad .
Ik neem een lang stuk en vouw het doormidden , dus je rijgt ieder knoopje over een dubbele draad .
 Dan rijg je 1 knoopje wat het middelpunt vormt en dan ga je van weerskanten de knoopjes aanrijgen .
Het is belangrijk om het van weerskanten op te werken anders breekt je draad te snel .
Heb je genoeg lengte om een hartje te vormen , draai dan de uiteinden ineen en knip de rest van het draad af Versier het met een kantje of een strikje !
Veel plezier met het maken ervan .

Liefs van  ♥RINI♥

14 opmerkingen:

Anna zei

erg mooi gemaakt!
in Stiphout zit een loods (winkel) waar je band, kant en knopen kunt kopen, overhemdknoopjes zijn daar 4ct per stuk!!!

Mieke zei

Inderdaad een heel lief cadeautje, Rini.
Dank je :O).

Ingrid zei

Wat mooi Rina,zeker een heel goed idee voor een cadeautje...

geniet van je zaterdag
Ingrid

Simone zei

Leuk zeg die harten! Doe je dat op een ijzerdraadje ofzo?

Ingrid zei

dank je wel voor de uitleg Rini,je bent een schat!

Simone zei

Bedankt voor de uitleg!

Alle mooie dingen zei

jee...wat leuk... vertel hoe doe je dat...?
ben heel benieuwd.
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Marian zei

Waar je knoopjes tegenwoordig toch al niet voor kan gebruiken...
Erg mooi, en erg leuke tip voor een kadootje.

Ineke Original zei

Ik ben er ook erg blij mee.

Josephine zei

Schattig zijn ze geworden Rini, wat je al niet met knoopjes kan doen. Lief dat je ook uitlegd hoe je te werk bent gegaan. Zeker een ideetje om te onthouden. Het lijkt me fantastisch als mijn koffievisite met zo iets liefs aan zouden komen.

Fijn week wens ik je...
Lieve groet, Josephine

Martine zei

ze zijn lief Rini.................
XXXm

Natasha in Oz zei

These are so pretty! They would make lovely Christmas Tree decorations.

Best wishes and happy week,
Natasha.

Linda Vincent zei

Beautiful hearts...so delicate and pretty! I must look in my button box.... :-)

Nancy Dooren ~ Nans zei

Hoi Rini! Ik zie dat jij ook verslaafd bent geraakt aan knopen hartjes! Ze zijn zo leuk om te maken! Hugs, Nans.