Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My own book

My own book . - a photoset by Catharinas-Love on Flickriver

dinsdag, oktober 27, 2009

Home made Apple-pie

Heerlijke eigengebakken appeltaart voor een druilerige dag !
375 g bloem
225 g boter
190 g basterdsuiker 1
1 ei
zout
Voor de vulling :
wat beschuitkruim om het vocht van de appels op te nemen
750 g goudreinetten
75 g bruine basterdsuiker
kaneel
evt.rozijntjes geweekt in rum.
Kneed de bovenste ingrediënten met de helft van het ei tot een soepele bal .
Druk 2/3 van het deeg in een ingevette springvorm .
Strooi daar het beschuikruim op .
De aan schijfjes gesneden appels mengen met het kaneel en de bruine basterdsuiker en erop leggen .
Maak van het restant van de deeg reepjes en maak er een vlechtwerk van over de appels .
Bestrijk met de rest van het ei dit vlechtwerk .
Plaats een rooster op halve hoogte in de voorverwarmde oven (195 graden) en bak de appeltaart in 40 a 50 minuten gaar en goudgeel .
Yummy ;o)

13 opmerkingen:

Irma zei

mmmmmmmm wat zal het heerlijk ruiken bij jouw in huis, ik ga je recept eerdaags eens proberen ziet er zo lekker uit:-))

Groetjes en smul ze, Irma

Godelieve zei

Ziet er super lekker uit Rini! Ik kan me de heerlijke geur erbij voorstellen :)

LiLi M. zei

Oooh ja, daar wordt het weer weer voor! Heerlijk! Een nadeel is wel dat ik zo'n taart haast helemaal zelf moet opeten en daar dan ook nog eens geen moeite mee heb. Snel wegwezen dus!

Unknown zei

Hi, hi, hoe lang zal het rijden zijn van Klaaswaal naar Best....
De geur komt door het scherm heen! Lekker hoor!
vriendeljke groeten, Marja

Muggensteekjes zei

Hoi Rini,
mmmm,ziet er erg lekker uit zeg.Als ik vrijdag tijd heb ga ik je recept uitproberen hoor,lekker voor het weekend.
Groetjes, Ingrid.

My name is Riet zei

Oh Rini dat wordt smullen. Het water loopt me in de mond ald ik dit zie.

Riet's photoblog

Anoniem zei

dat ziet er lekker uit en je kunstwerkjes zijn ook heel mooi allemaal.

ik ga een link naar je maken op m,n blog.

groetjes brigitta

Unknown zei

beautiful pie .... I love your lattice crust and the dusting of powdered sugar is such a great addition! It look like snow!

Marianne zei

Ziet er heerlijk uit. Zal vragen of John deze wil maken. Appeltaart is wel zijn favoriet.

Audrey zei

Yummie! Zeg maar wanneer!

~*~Magpie's Nest zei

what a gorgeous apple pie Rini!
your music is fantastic too!
oxo ~*~ Patty

Linda Vincent zei

I bet it tastes and SMELLS wonderful!!Yum!

Nicoleke zei

Wat ruik en proef ik het, alleen al bij het lezen. Kan niet anders dan super lekker zijn. Zal mijn ventje ook eens lief bekijken, en hem het recept geven....
Hele lieve belgische groetjes !